Feltételek és feltételek
Művészet. 1 .Általános rendelkezések
1.1 Ezek az általános szerződési feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyek a következők közötti távértékesítési szerződésből erednek:
a kereskedő, aki
Lacnepostreky s. r. o., Malokrasňanská 10137/8, 831 54 Bratislava
ICKO: 51 474 751
ÁFA SZÁM: 2120731437
ADÓSZÁM: SK 2120731437
Számlaszám: IBAN: SK32 8330 0000 0025 0142 1355
bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság I. Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, részleg: Sro, betét száma: 127247/B
Kapcsolattartási adatok:
tel: +421 915 420 295
e-mail: kontakt@lacnepostreky.sk
és aki fogyasztói szerződéssel, abból eredő kötelezettséggel vagy kereskedelmi gyakorlattal összefüggésben üzleti vagy szakmai tevékenysége körében jár el, ideértve a nevében vagy megbízásából eljáró más személy útján történő tevékenységet is.
(a továbbiakban: kereskedő)
a
a fogyasztó, aki
olyan természetes személy, aki nem üzleti vagy szakmai tevékenysége során, fogyasztói szerződéssel, abból eredő kötelezettséggel vagy kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatban jár el.
(a továbbiakban: fogyasztó vagy vásárló)
Cím a panaszok, elállások, javaslatok és panaszok esetén:
Lacnepostreky s. r. o., Brnianska 2343, 911 05 Trencsén, azonosítószám: 51 474 751, e-mail: kontakt@lacnepostreky.sk
2. A kereskedő általános tájékoztatási kötelezettségei
2.1 A termék főbb jellemzőit a kereskedő webáruházában található termékleírás formájában minden egyes kínált terméktípusra vonatkozóan feltünteti.
2.2 A kereskedő vagy annak a személynek a cégneve, telefonszáma és székhelye vagy telephelye, akinek nevében a kereskedő eljár: a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. cikkében meghatározottak.
2.3 A termék eladási ára: minden egyes kínált termék esetében feltüntetésre kerül.
2.4 A szállítási, kézbesítési, postaköltségek és egyéb költségek és díjak: az Általános Szerződési Feltételek 8. cikkében szerepel.
2.5 További költségek és díjak a teljes árba beleszámíthatók, ha a költségek és díjak nem határozhatók meg előre. A vevő a szerződés megkötése előtt tájékoztatást kap ezekről a további költségekről és díjakról.
2.6 Teljesítési feltételek: A kereskedő vállalja:
- a terméket az adásvételi szerződésnek megfelelően szállítja,
- a terméket a szerződésben meghatározott helyen a vevő rendelkezésére bocsátja,
- a terméket a vevő költségére megfelelő csomagolásba csomagolja,
- ésszerű időn belül értesíti a vevőt arról, hogy a termék mikor lesz elérhető (a kereskedő vagy egy harmadik fél által megbízott szállító cég elektronikus úton tájékoztatja a vevőt a szerződés tárgyának feldolgozásának és szállításának állásáról),
- viseli a kockázatot és a termékkel kapcsolatos valamennyi költséget a terméknek a vevő részére történő átadásáig,
- lehetővé teszi a vevő számára, hogy a termék tulajdonjogát megszerezze.
2.7. A vevő köteles a terméket határidőben átvenni és a vételárat megfizetni.
2.8 Az adásvétel teljesítésének időpontja a termék átadása a vevőnek és a termékért megállapított ár vevő általi megfizetése.
2.9 A teljesítés helye a vevő által a szerződésben megjelölt cím, ahol a tulajdonjog átruházása is megtörténik.
2.10 A fizetési feltételeket, a szállítási feltételeket és azt az időpontot, ameddig a kereskedő vállalja a termék leszállítását vagy rendelkezésre bocsátását, a jelen feltételek 8. pontja tartalmazza.
2.11 A kereskedő termékhibákért való törvényes felelősségének fennállása és időtartama: a kereskedő felelős azokért a hibákért, amelyekkel az eladott termék a vevő általi átvételkor rendelkezik. Az alacsonyabb áron értékesített termékek esetében a kereskedő nem felel azért a hibáért, amelyért az alacsonyabb árban állapodtak meg. Hacsak a termék nem romlandó vagy használt termék, a kereskedő felel azokért a hibákért, amelyek a termék átvételét követően, a jótállási időn belül (szavatossági idő) jelentkeznek. A fogyasztói garancia rendelkezésre állását a módosított Polgári Törvénykönyv 626. szakasza szabályozza. szabályzat
2.12 A jótállási idő 24 hónap. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy a termékhez mellékelt használati utasításon használati idő van feltüntetve, a jótállási idő nem jár le ezen időtartam lejárta előtt. A jótállási időre vonatkozó termékfelelősségi jogok megszűnnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.
2.13 A romlandó termékekkel kapcsolatos felelősségi jogokat legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolni, ellenkező esetben a jogok megszűnnek. Használt termék esetében a hibákért való felelősségi jogok megszűnnek, ha azokat a használt terméknek a vevő általi átvételétől számított 24 hónapon belül nem gyakorolták, vagy a kereskedő és a vevő megállapodhatnak rövidebb, de legalább 12 hónapos jótállási időtartamban.
2.14 A termékfelelősségi jogok gyakorlására vonatkozó eljárás:
- A hiba kifogásolható az Eladó bármelyik telephelyén, az Eladó által a szerződés megkötése előtt vagy a megrendelés leadása előtt a Vevőnek bejelentett bármely más személynél, vagy távközlés útján az Eladó székhelyének vagy telephelyének címén, vagy az Eladó által a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötését követően a Vevőnek bejelentett bármely más címen.
- Ha a Vevő olyan hibát kifogásolt postai úton, amelynek átvételét a kereskedő megtagadta, a postai küldeményt az elutasítás napján kézbesítettnek kell tekinteni.
- A kereskedő köteles a vevőnek a hibára való rámutatását követően haladéktalanul írásbeli visszaigazolást adni a vevőnek a hibáról. A kereskedő a hiba visszaigazolásában meghatározza azt a határidőt, amelyen belül a hibát a Polgári Törvénykönyv 507. § (1) bekezdésének megfelelően ki kell javítani. Az előző mondat szerint közölt határidő nem lehet hosszabb, mint a hibára való rámutatás időpontjától számított 30 nap, kivéve, ha a hosszabb határidőt a Kereskedőn kívül álló objektív ok indokolja.
- Ha a kereskedő a hibákért való felelősséget megtagadja, a megtagadás okairól írásban értesíti a vevőt. Ha a vevő az eladó hibáért való felelősségét szakértői véleménnyel vagy akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy bejelentett személy által kiállított szakvéleménnyel bizonyítja, a vevő ismételten kifogásolhatja a hibát, és a kereskedő nem tagadhatja meg a hibáért való felelősséget; a Ptk. 621. § (3) bekezdése nem vonatkozik a hiba ismételt kifogásolására. A szakértői jelentéssel és a szakértői véleménnyel kapcsolatos fogyasztói költségekre az 509. § (2) bekezdését kell alkalmazni. A Polgári Törvénykönyv
- Ha a szerződés megkötését megelőzően, vagy - ha a szerződés a vevő megrendelése alapján jött létre - a megrendelés elküldését megelőzően a kereskedő tájékoztatta a vevőt arról, hogy a hiba más személynél is felvethető, akkor e személy cselekménye vagy mulasztása a hibákért való felelősség szempontjából a kereskedő cselekményének vagy mulasztásának minősül.
2.15. Az értékesítés utáni szervizelés feltételei: A kereskedő a kínált termékek sokféleségére tekintettel tájékoztatja a fogyasztót, hogy amennyiben a megvásárolt termék szervizelésére van szükség, a fogyasztó kérésére/elektronikusan vagy más formában/ késedelem nélkül tájékoztatást kap a megvásárolt terméket szervizelő személyről.
2.16 A szerződés időtartama: A szerződés határozott időre, nevezetesen az eladott termék jótállási idejének lejártáig jön létre.
2.17 A digitális elemeket, digitális tartalmat és digitális szolgáltatást tartalmazó termék működésének részletei, beleértve a rendelkezésre álló technikai védelmi intézkedéseket: A kereskedő nem értékesít digitális elemeket vagy digitális tartalmat tartalmazó termékeket.
2.18 A termék digitális elemekkel, digitális tartalommal és digitális szolgáltatással való kompatibilitásának és interoperabilitásának a kereskedő által ismert vagy ésszerűen elvárhatóan ismert adatai: A kereskedő nem értékesít digitális elemekkel vagy digitális tartalommal rendelkező dolgokat.
2.19 A Vevőnek joga van jogorvoslatot kérni az Eladótól, ha elégedetlen azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait. A Vevő jogosult alternatív vitarendezési kérelmet (a továbbiakban: kérelem) benyújtani egy alternatív vitarendezési szervhez, ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ adott, vagy ha az Eladó nem válaszolt rá az elküldéstől számított 30 napon belül.
2.20 Az alternatív vitarendezés tárgya a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, kivéve az elosztóhálózatra való csatlakozásra vonatkozó szerződésekből, az elosztóhálózatra való csatlakozásra vonatkozó szerződésekből, a villamosenergia kombinált ellátására vonatkozó szerződésekből, a gáz kombinált ellátására vonatkozó szerződésekből, a hőszolgáltatásra és hőelvételre vonatkozó szerződésekből, az ivóvízellátásra vonatkozó szerződésekből és a szennyvízelvételre vonatkozó szerződésekből eredő viták esetében, amelyeket külön rendelet alapján szabályozott tevékenységet végző szervezettel kötöttek, kivéve a pénzügyi szolgáltatások nyújtására irányuló szerződésekből eredő jogvitákat, a közszolgáltatási szerződésekből eredő, a szolgáltatások minőségével és árával kapcsolatos jogvitákat, valamint a postai szolgáltatások nyújtására irányuló szerződésekből eredő, a postai szolgáltatásokkal és a postai fizetésekkel kapcsolatos jogvitákat.
2.21 Az alternatív vitarendezési szervezetek szintén engedélyezett jogi személyek, amelyeket a következő weboldalon tesznek közzé: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
2.22 A fogyasztó nem fizethet a termékért a kínált termékre feltüntetettől eltérő eladási árat. Abban az esetben, ha a termék eladási ára ténylegesen eltér, a vásárló csak akkor köteles ezt az árat megfizetni, ha a szerződés megkötése előtt vagy a megrendelés elküldése előtt kifejezetten hozzájárult ehhez a fizetéshez, ha a szerződés a vásárló megrendelése alapján jön létre. A kereskedő nem ajánlhat fel a vevőnek olyan alapértelmezett választási lehetőségeket, amelyek elutasítása a fogyasztó részéről a többletköltségek megfizetésének elkerülése érdekében történő intézkedést igényel.
2.23 A fenti 2.19-2.22. pontokban említett információk a kereskedő honlapján is közzétételre kerülnek a Fogyasztói információk és utasítások menüpontban.
3. A kereskedő különleges tájékoztatási kötelezettségei
3.1 A kereskedő e-mail címe: kontakt@lacnepostreky.sk
3.2 Egyéb online kommunikációs eszközök: SMS a következő telefonszámra: +421 915 420 295
3.3 A kereskedő kizárólag a saját nevében és felelősségére jár el, a fogyasztó pedig a termékfelelősségi jogait gyakorolhatja, elállhat a szerződéstől, jogorvoslatot kérhet vagy bármilyen más panaszt tehet az Általános Szerződési Feltételek 1. cikkében megadott címen.
3.4. A kereskedő nem határozza meg az eladási árat automatizált döntéshozatal alapján, beleértve egy adott fogyasztóra vonatkozó profilalkotást is.
3.5. A szerződéskötés során használt távközlési eszközök használatáért fizetendő magasabb ár: 0,00 euró.
3.6 Elállási jog a távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződéstől:
3.6.1 A fogyasztónak joga van a távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől indokolás nélkül, határidőn belül elállni a 108/2024 sz. törvény (a továbbiakban különböző nyelvtani formáiban a törvény is) 20. § (1)-(3) bekezdései szerint, kivéve azt a szerződést, amelynek tárgya:
- szolgáltatás nyújtása, ha
- a szolgáltatást teljes egészében teljesítették, és
- a szolgáltatás nyújtását az elállási határidő lejárta előtt a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, és a fogyasztó nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulása kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtását követően, ha a fogyasztó a szerződés alapján köteles a vételárat megfizetni,
- olyan termék szállítása vagy rendelkezésre bocsátása, amelynek ára a pénzügyi piac olyan ármozgásaitól függ, amelyekre a kereskedőnek nincs ráhatása, és amelyek az elállási időszak alatt következhetnek be,
- a fogyasztó igényei szerint készült áruk szállítása vagy egyedi megrendelésre készült áruk szállítása,
- olyan áruk szállítása, amelyek gyors romlásnak vagy romlandóságnak vannak kitéve,
- az egészségügyi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan védőcsomagolásba zárt áruk szállítása, ha a védőcsomagolás a szállítást követően felszakadt,
- olyan áruk szállítása, amelyek jellegüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal,
- olyan alkoholtartalmú italok szállítása, amelyek árában a szerződéskötéskor állapodtak meg, amelyek szállítására legkorábban 30 nap elteltével kerülhet sor, és amelyek ára a kereskedő által nem befolyásolható piaci ármozgásoktól függ,
- sürgős javítás vagy karbantartás elvégzése a fogyasztó telephelyén tett látogatás során, amelyet a fogyasztó kifejezetten kért a kereskedőtől; ez nem vonatkozik az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javításon vagy karbantartáson kívüli szolgáltatás nyújtása, valamint az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez szükséges pótalkatrészen kívüli áruk szállítása, amennyiben a szerződéseket a kereskedőnek a fogyasztó telephelyén tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó nem rendelte meg előzetesen ezeket az árukat vagy szolgáltatásokat,
- hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása olyan védőcsomagolásban, amely a szállítást követően megsérült,
- időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződés keretében történő értékesítést,
- nyilvános árverésen vásárolt áruk,
- nem lakáscélú szálláshely-szolgáltatás, áruszállítás, gépjárműbérlés, vendéglátás vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásnyújtás, amennyiben a szerződés előírja, hogy a kereskedő e szolgáltatásokat pontosan meghatározott időpontban vagy pontosan meghatározott időtartamon belül nyújtja,
- olyan digitális tartalom szolgáltatása, amelyet a kereskedő nem tárgyi adathordozón szolgáltat, ha
1. a digitális tartalom szolgáltatása megkezdődött; és
2. a fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt kifejezetten hozzájárult a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdéséhez, a fogyasztó nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulása megadásával elveszíti a szerződéstől való elállási jogát a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdésével, és a kereskedő a fogyasztó részére a törvény 17. § (12) bekezdés b) pontja vagy (13) bekezdés b) pontja szerinti elismervényt adott át, ha a szerződés a fogyasztó számára az ár megfizetését írja elő.
3.6.2. A fogyasztónak joga van továbbá a szerződéstől a törvény 20. § (1) bekezdés b) pontja, (2) bekezdés b) pontja és (3) bekezdése szerinti határidőn belül indokolás nélkül elállni, ha a fogyasztó és a kereskedő az (1) bekezdés a)-c) vagy e) pontja szerinti szerződést értékesítési rendezvényen vagy kéretlen látogatás alkalmával kötötte meg.
3.6.3. A fogyasztó elveszíti az elállási jogot a kereskedő üzlethelyiségétől távol vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött olyan szerződéstől, amelynek tárgya a javítás elvégzése, a szolgáltatás teljes körű teljesítésének időpontjában, ha a fogyasztó kifejezetten kérte a kereskedőt, hogy a javítás elvégzése céljából keresse fel, és a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával kezdődött meg.
4. Az elállási jog gyakorlása a távollevők között és üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől
4.1 A fogyasztó a távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől indokolás nélkül is elállhat, legfeljebb:
- a szerződéskötéstől számított 14 napig
1. az áru fogyasztó általi átvétele - az árut akkor kell a fogyasztó által elfogadottnak tekinteni, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által kijelölt harmadik személy, aki nem a szállító, a megrendelt áru valamennyi részét átveszi, vagy ha
- a fogyasztó által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön szállítják, az utoljára leszállított áru átvételének időpontjában,
- több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételekor,
- az első áru átvételének időpontjában többször is szállít árut egy bizonyos időszak alatt.
2. olyan szerződés megkötése, amelynek tárgya szolgáltatás nyújtása,
3. olyan vízellátási szerződés megkötése, amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő értékesítésre irányul, valamint olyan szerződés megkötése, amely hőszolgáltatásra és hőgyűjtésre irányul,
4. olyan digitális tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötése, amelyet a kereskedő nem tárgyi adathordozón szolgáltat,
- a szerződés megkötésétől számított 30 nap a nem kért látogatás alkalmával vagy azzal összefüggésben, illetve értékesítési rendezvényen vagy azzal összefüggésben.
4.2. Ha a kereskedő tájékoztatja a fogyasztót a fogyasztónak a 108/2024 sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerinti elállási jogáról, az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, határidejéről és eljárásáról, és a kereskedő a fogyasztó rendelkezésére bocsátja a 108/2024 sz. törvény 2. melléklete szerinti elállási nyilatkozat-mintát is/2024. sz. törvényerejű rendelet alapján a fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási határidő kezdetétől számított 12 hónapon belül elállhat a távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől:
- bekezdés a) pontjában említett határidő lejárta esetén attól a naptól számított 14 napig, amikor a kereskedő utólag eleget tett a tájékoztatási kötelezettségének; vagy
- attól a naptól számított 30 napig, amikor a kereskedő utólagosan teljesítette a tájékoztatási kötelezettséget, ha a 108/2024. sz. törvény 19. § (1) bekezdésének b) pontja szerinti határidő a 108/2024. sz.
4.3. Ha a kereskedő elmulasztja a fogyasztónak a 108/2024 sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerinti, a fogyasztónak a szerződéstől való elállási jogára vonatkozó tájékoztatását, a 108/2024 sz. törvényben foglalt feltételeket, a határidőt és a szerződéstől való elállási jog gyakorlására vonatkozó eljárást, és a kereskedő elmulasztja továbbá a fogyasztónak a törvény 2. számú melléklete szerinti elállási nyilatkozatmintát vagy a 108/2024 sz. törvény 20. § (2) bekezdése szerinti elállási nyilatkozatmintát is átadni a törvény 20. §-ának (1)-(3) bekezdése szerinti határidő lejártától számított 12 hónapon belül a fogyasztó elállhat a távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől, kivéve az olyan szerződést, amelynek tárgya:
- szolgáltatás nyújtása, ha
1. a szolgáltatást teljes mértékben teljesítették, és
2. a szolgáltatás nyújtását az elállási határidő lejárta előtt a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, és a fogyasztó nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulásának megadásával elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtását követően, ha a fogyasztó a szerződés alapján köteles a szerződés szerinti árat megfizetni,
- olyan termék szállítása vagy rendelkezésre bocsátása, amelynek ára a pénzügyi piac olyan ármozgásaitól függ, amelyekre a kereskedőnek nincs ráhatása, és amelyek az elállási időszak alatt következhetnek be,
- a fogyasztó igényei szerint készült áruk szállítása vagy egyedi megrendelésre készült áruk szállítása,
- olyan áruk szállítása, amelyek gyors romlásnak vagy romlandóságnak vannak kitéve,
- az egészségügyi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan védőcsomagolásba zárt áruk szállítása, ha a védőcsomagolás a szállítást követően megtört,
- olyan áruk szállítása, amelyek jellegüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal,
- olyan alkoholtartalmú italok szállítása, amelyek árában a szerződéskötéskor állapodtak meg, amelyek szállítására legkorábban 30 nap elteltével kerülhet sor, és amelyek ára a kereskedő által nem befolyásolható piaci ármozgásoktól függ,
- sürgős javítás vagy karbantartás elvégzése a fogyasztó telephelyén tett látogatás során, amelyet a fogyasztó kifejezetten kért a kereskedőtől; ez nem vonatkozik az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javításon vagy karbantartáson kívüli szolgáltatás nyújtása, valamint az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez szükséges pótalkatrészen kívüli áruk szállítása, amennyiben a szerződéseket a kereskedőnek a fogyasztó telephelyén tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó nem rendelte meg előzetesen ezeket az árukat vagy szolgáltatásokat,
- hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása olyan védőcsomagolásban, amely a szállítást követően megsérült,
- időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződés keretében történő értékesítést,
- nyilvános árverésen vásárolt áruk,
- nem lakáscélú szálláshely-szolgáltatás, áruszállítás, gépjárműbérlés, vendéglátás vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásnyújtás, amennyiben a szerződés előírja, hogy a kereskedő e szolgáltatásokat pontosan meghatározott időpontban vagy pontosan meghatározott időtartamon belül nyújtja,
- olyan digitális tartalom szolgáltatása, amelyet a kereskedő nem tárgyi adathordozón szolgáltat, ha
1. a digitális tartalom szolgáltatása megkezdődött; és
2. a fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt kifejezetten hozzájárult a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdéséhez, nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás megadásával elveszíti a szerződéstől való elállási jogát a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdésével, és a kereskedő a fogyasztónak a törvény 17. § (10) bekezdés b) pontja szerinti nyilatkozatáról és a fogyasztó kifejezett hozzájárulásának a törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerinti vagy a 251/2012 Szoctv. 17. § (15) bekezdése szerinti megerősítését adta át, ha a fogyasztó adta meg, vagy a törvény 17. szakasza (13) bekezdésének b) pontját, ha a fogyasztó a szerződés alapján köteles az árat megfizetni.
4.4. A fogyasztónak joga van a szerződéstől indokolás nélkül elállni a 108/2024 Kbt. 20. § (1) bekezdés b) pontja, (2) bekezdés b) pontja és (3) bekezdése szerinti határidőn belül, ha a fogyasztó és a kereskedő a 108/2024 Kbt. 19. § (1) bekezdés a)-c) vagy e) pontja szerinti szerződést értékesítési rendezvényen vagy kéretlen látogatás alkalmával kötötték.
4.5. A fogyasztó elveszíti a jogot, hogy a kereskedő telephelyétől távol vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött olyan szerződéstől, amelynek tárgya a javítás elvégzése, a szolgáltatás teljes körű teljesítésének időpontjában elálljon, ha a fogyasztó kifejezetten kérte a kereskedőt, hogy a javítás elvégzése céljából keresse fel, és a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett beleegyezésével kezdődött meg.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó eljárás: a https://www.lacnepostreky.sk/formularnaodstupenie oldalon található elállási formanyomtatvány mappában található elállási formanyomtatvány tartalmazza az elállási jog gyakorlása érdekében a formanyomtatvány kitöltésére és a kereskedőnek való átadására vonatkozó utasításokat is.
4.6. A fogyasztó köteles viselni az áru visszaküldésének költségeit a 108/2024 sz. törvény 19. cikkének (1) bekezdése szerinti elállást követően, valamint ha a fogyasztó távollevők között kötött szerződéstől áll el, továbbá köteles viselni az olyan áru visszaküldésének költségeit, amelyet jellegénél fogva nem lehet postai úton visszaküldeni,
4.7 A fogyasztó nem jogosult elállni attól a szerződéstől, amelynek tárgya:
- szolgáltatás nyújtása, ha
1. a szolgáltatást teljes egészében teljesítették, és
2. a szolgáltatás nyújtását az elállási határidő lejárta előtt a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulása megadásával elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtását követően, ha a fogyasztó a szerződés szerinti ár megfizetésére köteles,
- olyan termék szállítása vagy rendelkezésre bocsátása, amelynek ára a pénzügyi piac olyan ármozgásaitól függ, amelyekre a kereskedőnek nincs ráhatása, és amelyek az elállási időszak alatt következhetnek be,
- a fogyasztó igényei szerint készült áruk szállítása vagy egyedi megrendelésre készült áruk szállítása,
- olyan áruk szállítása, amelyek gyors romlásnak vagy romlandóságnak vannak kitéve,
- az egészségügyi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan védőcsomagolásba zárt áruk szállítása, ha a védőcsomagolás a szállítást követően felszakadt,
- olyan áruk szállítása, amelyek jellegüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal,
- olyan alkoholtartalmú italok szállítása, amelyek árában a szerződéskötéskor állapodtak meg, amelyek szállítására legkorábban 30 nap elteltével kerülhet sor, és amelyek ára a kereskedő által nem befolyásolható piaci ármozgásoktól függ,
- sürgős javítás vagy karbantartás elvégzése a fogyasztó telephelyén tett látogatás során, amelyet a fogyasztó kifejezetten kért a kereskedőtől; ez nem vonatkozik az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javításon vagy karbantartáson kívüli szolgáltatás nyújtása, valamint az olyan szerződésre, amelynek tárgya a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez szükséges pótalkatrészen kívüli áruk szállítása, amennyiben a szerződéseket a kereskedőnek a fogyasztó telephelyén tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó nem rendelte meg előzetesen ezeket az árukat vagy szolgáltatásokat,
- hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása olyan védőcsomagolásban, amely a szállítást követően megsérült,
- időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződés keretében történő értékesítést,
- nyilvános árverésen vásárolt áruk,
- nem lakáscélú szálláshely-szolgáltatás, áruszállítás, gépjárműbérlés, vendéglátás vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásnyújtás, amennyiben a szerződés előírja, hogy a kereskedő e szolgáltatásokat pontosan meghatározott időpontban vagy pontosan meghatározott időtartamon belül nyújtja,
- olyan digitális tartalom szolgáltatása, amelyet a kereskedő nem tárgyi adathordozón szolgáltat, ha
1. a digitális tartalom szolgáltatása megkezdődött; és
2. a fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt kifejezetten hozzájárult a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdéséhez, nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulása megadásával elveszíti a szerződéstől való elállási jogát a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdésével, és a kereskedő a 108/2024 sz. törvény 17. cikke (12) bekezdésének b) pontja vagy (13) bekezdésének b) pontja szerinti igazolást adott a fogyasztónak, ha a fogyasztó a szerződés alapján köteles az árat megfizetni.
4.8 A fogyasztó kötelezettségének minimális időtartama: a termék átvételének időpontjáig.
4.8.1. A fogyasztó köteles a szerződés tárgyát személyesen, digitális termékek esetén a megadott elektronikus címen, vagy a vele előzetesen egyeztetett átadás-átvételkor meghatalmazott személy útján átvenni. E kötelezettség időtartama a szerződés tárgyának elfogadásáig tart.
4.8.2. A fogyasztó köteles a szerződés tárgyát kifizetni. E kötelezettség időtartama legkésőbb a szerződés tárgyának átadásakor kezdődik.
4.9 Értesítés a fogyasztó előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettségéről: Ha a kereskedő előleg fizetésére vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására szólítja fel a fogyasztót azzal az indokkal, hogy a szerződés tárgyát a fogyasztó kérésére módosítani kell, a kínált termékre meghatározottaktól eltérő jellemzőkkel kell ellátni, a fogyasztó igényei szerint kell gyártani, a fogyasztó köteles előleget fizetni vagy egyéb pénzügyi biztosítékot nyújtani a közös megegyezéssel meghatározandó összegben a kereskedőnek a jelen feltételek 1. cikkében említett számlájára.
4.10 A fogyasztó távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől való elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasítások a következő linken találhatók: https://www.lacnepostreky.sk/poucenie
4.11 A fent említett információk a távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződés szerves részét képezik, és csak mindkét fél kifejezett hozzájárulásával módosíthatók.
4.12 A kereskedő biztosítja, hogy a fogyasztó legkésőbb a megrendelés létrehozásának kezdetén az online felületen egyértelmű és olvasható tájékoztatást jelöljön meg a termék szállítására vagy rendelkezésre bocsátására vonatkozó esetleges korlátozásokról, valamint a fogyasztó által az ár megfizetésére használható fizetési módokról.
4.13. Az elektronikus úton kötött távollevők között kötött szerződésben a kereskedőnek közvetlenül a fogyasztó megrendelésének elküldése előtt kifejezetten, egyértelműen és érthetően fel kell tüntetnie az alábbiak szerinti információkat:
- § 5. § (1) bekezdés a) pont: a termék főbb jellemzőit, a termék típusának és jellegének megfelelő mértékben, minden egyes kínált termék esetében írásban kell meghatározni,
- § A 108/2024 sz. törvény 5. § (1) bekezdés d) pontja: a termék eladási árát (PC) minden egyes kínált termék esetében fel kell tüntetni. Amennyiben a termék jellegéből adódóan az eladási árat nem lehet előre meghatározni, az eladási árat a következőképpen kell kiszámítani: PC = (a kereskedőnek a termék beszerzésével vagy előállításával kapcsolatos költségei + a kereskedő kereskedelmi árrése) x a törvényes mértékű HÉA.
- A szállítási, szállítási, postaköltségek és egyéb költségek és díjak a szállítási feltételekben vannak meghatározva.
- a 108/2024 sz. törvény 5. cikke (1) bekezdésének i) pontja értelmében a szerződés időtartama: a szerződés tárgyára vonatkozó jótállási idő végéig, ha határozott időre kötött szerződésről van szó.
4.14. A kereskedő köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a megrendelés leadásakor kifejezetten megerősítse, hogy tájékoztatták az árfizetési kötelezettségről. A megrendelés elküldéséhez a fogyasztónak a "megrendelés elküldése/megerősítése" lépésben meg kell nyomnia a "fizetési kötelezettséggel történő megrendelés" gombot, amely egyértelműen jelzi, hogy a megrendelés elküldése a fogyasztó árfizetési kötelezettségét vonja maga után.
4.15 A teljes árba további költségek és díjak is beleszámíthatók, ha a költségek és díjak nem határozhatók meg előre.
4.16 A 108/2024 sz. törvény 19. cikkének (1) bekezdése szerinti elállást követően a fogyasztó viseli az áru visszaküldésének költségeit, és ha a fogyasztó távollevők között kötött szerződéstől áll el, akkor az olyan áru visszaküldésének költségeit is, amelyet jellegénél fogva nem lehet postai úton visszaküldeni.
4.17 A fogyasztó az elállási határidő kezdete előtt is elállhat a távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött olyan szerződéstől, amelynek tárgya az áru szállítása.
4.18. A fogyasztó a távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállási jogát papíralapon vagy más tartós adathordozón rögzített formában gyakorolhatja, és amennyiben a szerződést szóban kötötték, a fogyasztó elállási jogának gyakorlásához elegendő a fogyasztó bármely egyértelműen megfogalmazott nyilatkozata, amelyben kifejezi a fogyasztó elállási szándékát (a továbbiakban: elállási nyilatkozat). A fogyasztó a 108/2024 sz. törvény 2. mellékletében szereplő, a szerződéstől való elállásra vonatkozó formanyomtatvány mintáját használhatja.
4.19 A 108/2024 sz. törvény 20. §-ának (1)-(3) bekezdése szerinti elállási határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha a fogyasztó az elállási nyilatkozatot legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi a kereskedőnek.
4.20 A kézbesítéssel kapcsolatos kétség esetén a fogyasztó által küldött elállási nyilatkozatot az alkalmazott kézbesítési módnak megfelelő idő lejártával kézbesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó bizonyítani tudja, hogy az elállási nyilatkozatot a kereskedő által a 108/2024 sz. törvény 5. § (1) bekezdésének b) pontja vagy 15. § (1) bekezdésének a)-c) pontja alapján a fogyasztónak közölt címre vagy a kereskedő által a szerződés megkötését követően a fogyasztónak közölt más címre küldték. A szerződéstől való elállásról szóló értesítést az első mondatban említett címen a kereskedőnek történő feladás napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a szerződéstől való elállásról szóló értesítést tartalmazó postai küldeményt a postai szolgáltatásokról szóló, módosított 324/2011. sz. törvény 34. cikke (3) bekezdésének a), b) és d) pontja szerinti okokból nem lehet a kereskedőnek kézbesíteni. rendeletek alapján.
4.21. A kereskedő köteles az elállási nyilatkozat kézbesítéséről a fogyasztónak az elállási nyilatkozat kézbesítését követően haladéktalanul tartós adathordozón visszaigazolást adni, ha a fogyasztó a szerződéstől a kereskedő online felületén elérhető speciális elállási funkció vagy elállási űrlap használatával állt el.
4.22. A fogyasztó csak egy vagy több konkrét termékkel kapcsolatban állhat el, ha a kereskedő egynél több terméket szállított vagy biztosított távollevők között kötött szerződés vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződés keretében.
4.23. A távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás joghatásai a fogyasztó által elállt szerződéshez kapcsolódó bármely kiegészítő szerződésre is vonatkoznak; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a felek kifejezetten megállapodtak a kiegészítő szerződés folytatásáról.
4.24 A fenti bekezdésben említett kiegészítő szerződés a távollevők között kötött vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződés tárgyához kapcsolódó kiegészítő termék szállítására vagy szolgáltatására vonatkozó bármely szerződés, függetlenül attól, hogy a terméket a kereskedő vagy a kereskedővel kötött megállapodás alapján más személy szállítja vagy biztosítja.
4.25 A kereskedő vagy más személy a kiegészítő szerződésnek a 108/2024 sz. törvény 20. §-ának (11) bekezdése szerinti megszüntetésével összefüggésben a fogyasztótól csak a 108/2024 sz. törvény 21. §-ának (3) és (5) bekezdése, valamint 22. §-ának (3) bekezdése szerinti költségek megtérítését követelheti.
4.26 Az elállási jog gyakorlásának bizonyítása a fogyasztót terheli.
5. A fogyasztó elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasítások a távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől való elállásra vonatkozóan
5.1. Az elállási jog
5.1.1. A fogyasztónak joga van indokolás nélkül elállni a szerződéstől a termék fogyasztó általi átvételétől számított 14 napon belül a 108/2024 sz. törvény 20. § (4) bekezdése alapján, a terméket a fogyasztó által átvettnek kell tekinteni abban az időpontban, amikor a fogyasztó vagy a fogyasztó által kijelölt harmadik személy, kivéve a szállítót, a megrendelt termék minden részét átveszi, vagy ha:
- a fogyasztó által egy megrendelésben megrendelt termékeket külön-külön szállítják, az utoljára leszállított termék átvételének időpontjában,
- több részből vagy darabból álló terméket szállítanak, az utolsó rész vagy darab átvételekor,
- a terméket többször, egy bizonyos időn keresztül, az első termék átvételekor szállítja.
5.1.2. Az elállási határidő 14 nappal azt követően jár le, hogy a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átvette az árut.
5.1.3 Az elállási jog gyakorlásakor a fogyasztónak egyértelmű nyilatkozatban (pl. postai úton küldött levélben vagy e-mailben) kell tájékoztatnia a kereskedőt a szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről a következő címre: Lacnepostreky s. r. o., Malokrasňanská 10137/8, 831 54 Bratislava, ID-szám: 51 474 751, tel: +421 915 420 295, e-mail: kontakt@lacnepostreky.sk
A fogyasztó e célból használhatja az átadott vagy megküldött elállási nyilatkozatmintát is, de annak használata nem kötelező.
5.1.4. Ha a fogyasztó úgy kívánja, az elállási nyilatkozat mintáját vagy bármely más egyértelmű elállási nyilatkozatot elektronikus úton is kitöltheti és elküldheti a kereskedő honlapján keresztül: www.lacnepostreky.sk .Ha a fogyasztó él ezzel a lehetőséggel, az elállás kézhezvételét a kereskedő azonnal visszaigazolja számára tartós adathordozón (pl. e-mailben).
5.1.5. Az elállási határidő megmarad, ha a fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt elküldi az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítést.
5.2. A fogyasztó jogai és kötelezettségei a távollevők között kötött szerződéstől és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől való elállást követően
5.2.1. A távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül a 108/2024 sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerint a fogyasztó köteles az árut visszaküldeni vagy átadni a kereskedőnek vagy a kereskedő által az áru átvételére kijelölt személynek; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kereskedő az áru személyes vagy a kereskedő által kijelölt személy útján történő átvételét javasolja. Az első mondatban említett határidő betartottnak tekintendő, ha a fogyasztó az árut legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi a kereskedőnek.
5.2.2. A fogyasztónak jogában áll megtagadni a kéretlen látogatáson, értékesítési rendezvényen vagy azzal összefüggésben kötött szerződés alapján megszerzett áru visszaszolgáltatását mindaddig, amíg a kereskedő a fogyasztónak a kifizetett árat vissza nem téríti.
5.2.3. A 108/2024 sz. törvény 19. §-ának (1) bekezdése szerinti, távolról kötött szerződéstől vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó csak az áru kereskedőnek vagy a kereskedő által az áru átvételére kijelölt személynek történő visszaküldésének költségeit viseli; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kereskedő vállalta, hogy maga viseli a költségeket, vagy ha a kereskedő elmulasztotta a 108/2024 sz. törvény 15. §-ának (1) bekezdésének g) pontja szerinti tájékoztatási kötelezettségét.
5.2.4. A fogyasztó felel az áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely túlmutat az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelésen.
5.2.5. A fogyasztó köteles a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézbesítésének időpontjáig a ténylegesen teljesített teljesítés ellenértékét a kereskedőnek megfizetni, ha a fogyasztó a 108. sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerint/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdésének c) pontja szerinti kifejezett beleegyezését adta, eláll a távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött olyan szerződéstől, amelynek tárgya szolgáltatás nyújtása, nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő értékesítésre szánt vízellátás vagy hőellátás, és a teljesítés megkezdése előtt a 108/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdésének c) pontja szerint kifejezetten hozzájárult. A ténylegesen nyújtott teljesítés ellenértékét a szerződésben megállapított teljes ár alapján arányosan kell kiszámítani.
5.2.6. A távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől való elállási jognak a 108/2024 sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerinti gyakorlásából a fogyasztót semmilyen további kötelezettség vagy költség nem terheli, kivéve a 108/2024 sz. törvény 21. § (1), (3)-(5) bekezdése szerinti kötelezettségeket és a 108/2024 sz. törvény 22. § (3) bekezdése szerinti többletköltségek megfizetésének kötelezettségét.
5.a kereskedő jogai és kötelezettségei a fogyasztó távollevők között kötött szerződéstől való elállását követően
és a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől
5.3.1. A kereskedő köteles az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak a tőle a távollevők között kötött szerződés, a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződés vagy kiegészítő szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási, szállítási, postaköltségeket, valamint az egyéb költségeket és díjakat.
5.3.2. A kereskedő köteles a fogyasztónak a 108/2024 sz. törvény 22. § (1) bekezdése szerinti valamennyi befizetést a szerződéstől való elállásnak megfelelő mértékben visszatéríteni, kivéve, ha a fogyasztó a teljes távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött teljes szerződéstől elállt. A kereskedő nem számíthat fel a fogyasztónak szállítási, kézbesítési, postaköltségeket és egyéb költségeket és díjakat.
5.3.3. A kereskedő nem köteles többletköltséget fizetni a fogyasztónak, ha a fogyasztó kifejezetten a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a fogyasztó által választott szállítási költség és a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos szállítási mód költsége közötti különbség.
5.3.4. A kereskedő nem számíthatja fel a fogyasztónak az alábbiak költségeit
a) a szolgáltatás nyújtásáért, a nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő értékesítésre szánt vízszolgáltatásért, valamint a 108/2024 sz. törvény 20. §-ának (1)-(3) bekezdése szerinti elvonási időszakban történő hőszolgáltatásért, függetlenül a nyújtott teljesítmény mértékétől, ha
1. a kereskedő elmulasztotta a fogyasztónak a 108/2024 sz. törvény 15. § (1) bekezdésének f) vagy h) pontja szerinti tájékoztatását; vagy
2. a fogyasztó nem adta meg a kereskedőnek a 108/2024 sz. törvény 17. § (10) bekezdésének c) pontja szerinti kifejezett hozzájárulását a szolgáltatás nyújtásának vagy a víz- vagy hőszolgáltatás megkezdéséhez.
(b) a kereskedő által nem tárgyi adathordozón szolgáltatott digitális tartalom teljes vagy részleges átadása, ha
1. a fogyasztó nem adott kifejezett hozzájárulást a kereskedőnek a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdéséhez a 108/2024 sz. törvény 17. cikke (10) bekezdésének c) pontja szerint.
2. a fogyasztó nem nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy az első pont szerinti hozzájárulás megadásával elveszíti a szerződéstől való elállási jogát; vagy
3. a kereskedő nem adott a fogyasztónak a 108/2024 sz. törvény 17. cikke (12) bekezdésének b) pontja vagy (13) bekezdésének b) pontja szerinti visszaigazolást.
5.3.5. A kereskedő nem köteles a távollevők között kötött szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött olyan szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya az áru szállítása, a 108/2024 sz. törvény 22. cikkének (1) bekezdése értelmében a fogyasztónak a kifizetéseket visszatéríteni, mielőtt az árut a fogyasztónak átadják, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldték a kereskedőnek, kivéve, ha a kereskedő javasolja az áru személyes átvételét vagy a kereskedő által kijelölt személy útján történő átvételét.
5.3.6. A kereskedő köteles a 108/2024 sz. törvény 22. § (1) bekezdése szerinti fizetéseket a fogyasztónak ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a fogyasztó a fizetéskor használt; ez nem érinti a kereskedő azon jogát, hogy a fogyasztóval más fizetési módban állapodjon meg, feltéve, hogy a fogyasztót a fizetéssel kapcsolatban nem terheli semmilyen díj.
5.3.7. A kereskedő köteles saját költségén gondoskodni az áru átvételéről a 108/2024 sz. törvény 22. § (1) bekezdése szerinti határidőn belül, ha a kereskedő telephelyén kívül kötött szerződés alapján az árut a szerződés megkötésekor a fogyasztó lakásába szállították, és az áru jellegére tekintettel nem lehetséges az áru postai úton történő visszaküldése a kereskedőnek.
5.3.8. A törvény értelmében nem megengedett a kereskedőnek és a fogyasztónak a szerződéstől való elállásból eredő követeléseinek egyoldalú beszámítása a 108/2024 sz. törvény 19. § (1) bekezdése alapján.
5.3.9 A távolról kötött szerződéstől vagy a kereskedő telephelyén kívül kötött olyan szerződéstől való elállásra, amelynek tárgya digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás, a Polgári Törvénykönyv 852m. § (3), (5)-(8) bekezdései vonatkoznak.
6. A szerződés tárgya
6.a szerződés tárgya kizárólag az adásvételi szerződésben - megrendelésben - kifejezetten meghatározott árucikkek. A kereskedő honlapján szereplő mennyiségek, méretek, jellemzők, árak és egyéb adatok kötelező érvényűek.
6.2:
- a termék hibátlan a specifikációnak vagy az árutípusnál szokásos jellemzőknek megfelelően,
- a termék megfelel a Szlovák Köztársaságban hatályos szabványoknak, szabályoknak és előírásoknak.
6.3 Az eladott termékkel szemben támasztott követelmények
6.3.1 Az eladott terméknek kategóriánként meg kell felelnie az alábbiaknak:
- megfelel a szerződésben meghatározott leírásnak, típusnak, mennyiségnek és minőségnek,
- alkalmas arra a konkrét célra, amellyel a vevő legkésőbb a szerződés megkötésekor megismerkedett,
- a szerződésben meghatározott funkciók ellátására való alkalmasság jellemzi a rendeltetése tekintetében,
- a szerződésben meghatározott azon képesség jellemzi, hogy az eladott dolog, hardver vagy szoftver módosítása nélkül képes működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel egy azonos fajtájú terméket általában használnak ("kompatibilitás"), valamint a szerződésben meghatározott azon képesség, hogy az azonos fajtájú termék általánosan használt hardvertől vagy szoftvertől eltérő hardverrel vagy szoftverrel képes működni ("interoperabilitás"),
- a szerződésben meghatározott egyéb jellemzőkkel jellemezhető,
- a szerződésben meghatározott összes tartozékkal együtt szállítják,
- a szerződésben meghatározott használati utasítással együtt szállítják, beleértve az összeszerelési és telepítési utasításokat is; és
- a szerződésben meghatározott frissítésekkel szállítják, ha a termék digitális termék, és az általános követelményekkel, ha:
(1) alkalmas minden olyan célra, amelyre az azonos típusú dolgot általában használják, figyelembe véve különösen az adott ágazatra vonatkozó jogszabályokat, műszaki szabványokat vagy gyakorlati kódexeket, ha nem dolgoztak ki műszaki szabványokat,
(2) megfelel az eladó által a szerződés megkötése előtt a vevő rendelkezésére bocsátott minta vagy modell leírásának és minőségének,
(3) a vevő által ésszerűen elvárható tartozékokkal, csomagolással és használati utasításokkal együtt szállítják, beleértve az összeszerelési és telepítési utasításokat is; és
4. olyan mennyiségben, minőségben és olyan jellemzőkkel szállítják, beleértve a funkcionalitást, a kompatibilitást, a biztonságot, valamint azt a képességet, hogy normál használat mellett megőrizze funkcionalitását és teljesítményét ("tartósság"), amelyek az azonos típusú termék esetében szokásosak, és amelyeket a vevő ésszerűen elvárhat, tekintettel az eladott termék jellegére, valamint az eladó vagy az azonos ellátási láncban részt vevő bármely más személy - beleértve a gyártót is - által vagy nevében tett bármely nyilvános nyilatkozatra, különösen a termék reklámozásában vagy a címkézésén; gyártónak minősül a termék vállalkozója, a terméknek az Európai Unió piacán harmadik országból történő importőre vagy bármely más személy, aki magát gyártóként azonosítja azáltal, hogy nevét, védjegyét vagy más megkülönböztető jelét a terméken elhelyezi.
6.3.2. A módosított Ptk. 615. § (2) bekezdése szerint a terméknek nem kell megfelelnie az általános követelményeknek, ha a kereskedő a szerződés megkötésekor kifejezetten tájékoztatta a vevőt arról, hogy a dolog valamely tulajdonsága nem felel meg az általános követelményeknek, és a vevő kifejezetten és kifejezetten hozzájárult a nem megfeleléshez.
7. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
7.1. A szerződés azt követően jön létre, hogy a kereskedő a Vevő megrendelését a Vevő által elfogadott elektronikus kommunikáció útján kötelezően elfogadta, és a kereskedő a Vevőnek a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolást követően, a Vevő általi előzetes elfogadását követően, a továbbiakban: "megrendelés visszaigazolása".
7.2. A megrendelés kötelező elfogadásának tartalmaznia kell a termék nevének és specifikációjának részleteit, amelynek értékesítése az adásvételi szerződés tárgyát képezi, a termék árának részleteit, a termék szállítási helyének nevét és adatait, valamint a terméknek a megállapodás szerinti szállítási helyre történő szállításának árát, feltételeit, módját és időpontját, illetve egyéb részleteit.
8.Szállítási és fizetési feltételek
8.1 A termék szállításának díjai a következők:
- DPD / GLS / Packeta / SPS futárszolgálat 5 kg-ig bezárólag csomagtömegig: 3,49 EUR
- DPD / GLS / Packeta / SPS futárszolgálattal 5,01 kg-tól 10 kg-ig bezárólag a csomag súlya esetén: 3,99 EUR
- Futárszolgálattal DPD / GLS / Packeta / SPS futárszolgálattal 10,01 kg-tól 20 kg-ig bezárólag csomagsúlyra: 4,50 EUR
- DPD / GLS / Packeta / SPS futár 20,01 kg-tól 30 kg-ig bezárólag: 4,99 EUR
- DPD / GLS / Packeta / SPS futárszolgálattal csomag súlya 30,01 kg-tól 56 kg-ig bezárólag: 9,99 EUR
- DPD / Packeta futárszolgálattal 84 kg-ig bezárólag: 12,99 EUR
- DPD / Packeta Courier futárszolgálattal 84,01 kg-tól 112 kg-ig bezárólag csomagsúly esetén: 17,99 EUR
- DPD Futár / Packeta Futár 112,01 kg-tól 140 kg-ig bezárólag súlyú csomag esetén: 21,99 EUR
- DPD Courier / Packeta Courier 140,01 kg-tól 168 kg-ig terjedő csomagok esetén: 25,99 EUR
- DPD Courier / Packeta Courier 168,01 kg-tól 196 kg-ig terjedő csomagok esetén: 30,99 EUR
- DPD Courier / Packeta Courier 196,01 kg-tól 224 kg-ig terjedő csomagtömeg esetén: 35,29 EUR
- DPD Courier / Packeta Courier 224,01 kg-tól 700 kg-ig terjedő csomagtömeg esetén: 43,00 EUR
- DPD Courier / Packeta Courier csomagok súlya 700,01 kg-tól 1400 kg-ig bezárólag: 86,00 EUR
- Csomagküldő szolgálat 5 kg-ig bezárólag: 2,49 EUR
- Csomagküldő szolgáltatás 5 kg-tól 14 kg-ig bezárólag: 3,59 EUR
- DPD csomagfelvételi futárszolgálattal 5 kg-ig bezárólag csomagtömegre:2,99 EUR
- DPD csomagfelvételi futárszolgálattal 5 kg-tól 19 kg-ig terjedő csomagok esetén:3,49 EUR:3,49 EUR
- Személyes átvétel (gyűjtőhely: Brnianska 2343, 911 05 Trencsén), súlykorlátozás nélkül:0,00 EUR
8.2 Ezek a díjak automatikusan hozzáadódnak a megrendelés visszaigazolásakor, és a vevő a megrendelés listájában/áttekintésében is egyértelműen láthatja őket a megrendelés feladása előtt.
8.3 A termék szállítási ára a Szlovák Köztársaság területén érvényes. Külföldre történő szállítás esetén a szállítási költséget a Szlovák Köztársaság területén kívülre történő szállítás áráról szóló szerződés alapján egyedileg számoljuk ki.
8.4 A Vevő az adásvételi szerződés megkötésekor köteles az Eladónak megfizetni az adásvételi szerződésben megállapított termék vételárát, beleértve az áru kiszállításának költségeit az áruszállítási törvény szerint. 18/1996. sz. törvényerejű rendelet módosított változata szerint:
- készpénzben, közvetlenül a futárnak,
- átutalással az Eladó számlájára,
- online fizetési kártyával,
- személyesen készpénzben, hitelkártyával,
- a VIAMO-n keresztül (a címzett 0907 984 566-os telefonszámára.
8.5 Amennyiben a Vevő a vételárat átutalással fizeti meg az Eladónak, a fizetés időpontja az a nap, amikor a teljes vételárat jóváírták az Eladó számláján IBAN: SK32 8330 0000 0025 0142 1355, VS: rendelésszám.
8.6. A Vevő köteles az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb a termék átvételekor az Eladónak megfizetni az elfogadott termék vételárát.
8.7 A vételárat a teljes vételárnak a Kereskedő számláján történő jóváírásával, a Kereskedő számlájára történő banki átutalással történő fizetés esetén, vagy a futárnak történő készpénzfizetéssel kell megfizetettnek tekinteni.
8.8 Abban az esetben, ha a vásárló az adásvételi szerződésben megállapított termék vételárát kifizeti a kereskedőnek, a vásárlónak joga van elállni az adásvételi szerződéstől, és a vételár visszatérítését csak az alkalmazandó szlovák joggal összhangban követelheti.
8.9 Amennyiben a Vevő a termék átvételekor nem fizeti ki a teljes vételárat a Kereskedőnek, a Felek megállapodnak abban, hogy a Kereskedő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni és a ki nem fizetett termék megrendelésével és kiszállításával kapcsolatban felmerült költségek megtérítését követelni a Vevőtől.
8.10 A termék vételárába nem számítanak bele az elszállítás költségei, és a Kereskedő nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a Vevőnek nyújtani.
8.11 A kereskedő weboldalán feltüntetett termékek árai a termék megrendelésének időpontjában érvényesek. A kereskedő nyomtatott árlistájában szereplő árak az új árlista kiadásáig érvényesek.
8.12 A kereskedő a termék tulajdonjogát a vételár teljes kifizetéséig fenntartja.
8.13 A kereskedő és a vevő közötti adásvételi szerződés alapján kiállított vásárlási bizonylat egyben adóigazolás is.
8.14 A termék vevő általi átvétele elvileg csak a teljes kifizetés után lehetséges, kivéve, ha másként nem állapodtak meg.
8.15 A termék árához hozzáadódik a termék szállításának ára, a 8. cikkben meghatározottak szerint.
8.16 A termékek értékesítése a kereskedő e-kereskedelmi weboldalán megjelenített minták, katalógusok vagy mintakönyvek alapján történik.
8.17 A kereskedő és a fogyasztó eltérő megállapodásának hiányában a kereskedő vállalja, hogy a terméket a megrendelés visszaigazolásától számított 30 napon belül leszállítja vagy a fogyasztó rendelkezésére bocsátja.
8.18 A Vevő köteles a terméket a Kereskedő által a Vevő megrendelésének elfogadásakor megadott helyen átvenni.
8.19 A termék átadásának helye a Kereskedő által a megrendelés elfogadásában meghatározott hely, kivéve, ha a felek az adásvételi szerződésben másként állapodnak meg.
8.20 Amennyiben a Kereskedő a terméket a vevőnek az adásvételi szerződésben meghatározott helyen szállítja le, a vevő köteles a terméket személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy a terméket a vevő távollétében a vevő által az adásvételi szerződésben meghatározott termék átvételére felhatalmazott személy vegye át, és köteles a termék átadásáról átadás-átvételi jegyzőkönyvet aláírni. Az adásvételi szerződésben említett termék átvételére jogosult harmadik személynek be kell mutatnia a kereskedőnek (vagy a futárnak) az adásvételi szerződés eredeti példányát vagy másolatát, a termék kifizetésének igazolását (ha a kifizetés megelőzte a termék átadását) és az írásbeli meghatalmazást. Ha a Vevő távolléte miatt az árut újra kell szállítani az adásvételi szerződésben meghatározott helyre, az ezzel kapcsolatban felmerülő összes költség a Vevőt terheli, különösen a terméknek az adásvételi szerződésben meghatározott helyre történő újbóli leszállítása. A terméket a terméknek a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megadott címre történő kiszállításának időpontjában kell leszállítottnak tekinteni, és a terméknek a vevő vagy meghatalmazottja általi fizikai átvételének vagy a termék átvételének megtagadásának időpontjában kell átvettnek tekinteni, amit a szállítónak a szállítási és átadási jegyzőkönyvben kell jeleznie.
9. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása az árura
Az eladott termék tulajdonjoga és a termék véletlen megsemmisülésének, véletlen romlásának és elvesztésének kockázata a szállításkor száll át a vevőre.
10. Szerzői jog
A szerzői jogra a módosított 185/2015. sz. törvény a szerzői jogról vonatkozik.
11. Felelősség a hibákért
11.1 Az értékesített termék hibái
Az értékesített termék hibás, ha nem felel meg a módosított Polgári Törvénykönyv 615. szakasza szerinti követelményeknek. előírásoknak, vagy ha annak használatát harmadik személy jogai - ideértve a szellemi tulajdonjogokat is - akadályozzák vagy korlátozzák.
11.2 Felelősség a hibákért
11.2.1 A kereskedő felel az eladott terméknek a szállítás időpontjában meglévő minden olyan hibájáért, amely a termék átadásától számított két éven belül válik nyilvánvalóvá.
11.2.2. Ha a vétel tárgya digitális elemeket tartalmazó termék, ahol a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás nyújtása a megállapodott időtartam alatt folyamatosan történik, a kereskedő felel a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás minden olyan hibájáért, amely a teljes megállapodott időtartam alatt, de legalább a digitális elemeket tartalmazó termék átadásától számított két éven belül jelentkezik vagy megnyilvánul.
11.2.3 Használt termék esetén a felek a kereskedő felelősségének rövidebb időtartamában állapodnak meg. A kereskedő felelőssége a termék átadásától számított egy év és egy nap.
11.2.4 A kereskedő felelős a termék, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás helytelen összeszerelése vagy telepítése által okozott hibáért, ha
a) az összeszerelés vagy a telepítés az adásvételi szerződés része volt, és azt a kereskedő végezte el vagy a kereskedő felelőssége alatt végezték el; vagy
(b) az összeszerelést vagy telepítést, amelyet a vevőnek kellett volna elvégeznie, a vevő helytelenül végezte el a kereskedő vagy a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szállítója által a vevőnek adott összeszerelési vagy telepítési útmutató hiányosságai miatt.
11.2.5 A Kereskedő nem felel a digitális elemeket tartalmazó termék olyan hibájáért, amelyet kizárólag a Polgári Törvénykönyv módosított 617. § (3) bekezdése szerinti frissítés telepítésének elmulasztása okoz. szabályozás, ha a Vevő a frissítést a kézbesítéstől számított ésszerű időn belül nem telepítette és
(a) a kereskedő tájékoztatta a vevőt a frissítés elérhetőségéről és a telepítés elmulasztásának következményeiről; és
(b) a Vevő a frissítés telepítésének elmulasztását vagy helytelen telepítését nem a rendelkezésre bocsátott telepítési útmutató hiányosságai okozták.
11.3. Bizonyítási teher
11.3.1. Ha a hiba a Polgári Törvénykönyv 619. § (1)-(3) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt válik nyilvánvalóvá. kódex módosított változata. előírások szerint, akkor vélelmezni kell, hogy a hiba már a szállítás időpontjában is fennállt. Ez nem alkalmazható, ha az ellenkezőjét bizonyítják, vagy ha ez a vélelem a termék vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
11.3.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemeket tartalmazó termék, és a digitális tartalmat egy meghatározott ideig folyamatosan kell szolgáltatni vagy a digitális szolgáltatást nyújtani, a kereskedőt terheli annak bizonyítása, hogy a digitális tartalmat a 619. § (2) bekezdésében említett időtartam alatt hibátlanul szolgáltatta vagy a digitális szolgáltatást nyújtotta. A módosított Polgári Törvénykönyv. szabályok.
11.4 Hibásságért való felelősségből eredő jogok
11.4.1. Ha a kereskedő felelős az eladott termék hibájáért, a vevőnek joga van a hiba kijavításával vagy kicserélésével történő kijavíttatására (a módosított Polgári Törvénykönyv 623. §-a), a vételárból ésszerű árengedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra (a módosított Polgári Törvénykönyv 624. §-a).
11.4.2. A vevő megtagadhatja a vételár vagy annak egy részének kifizetését mindaddig, amíg a kereskedő nem teljesítette a hibáért való felelősségből eredő kötelezettségeit, kivéve, ha a vevő a vételár vagy annak egy részének megfizetésével a hiba jelzésekor késedelembe esett. A vevő köteles a vételárat indokolatlan késedelem nélkül megfizetni, miután a kereskedő teljesítette kötelezettségeit.
11.4.3. A Vevő csak akkor gyakorolhatja a hibákért való felelősségből eredő jogait, ideértve a vételár vagy annak egy része kifizetésének visszatartásának jogát, amíg a Kereskedő nem teljesítette a hibákért való felelősségből eredő kötelezettségeit, kivéve, ha a Vevő a vételár vagy annak egy része megfizetésével a hiba felfedezésének időpontjában késedelemben van, ha a Vevő a hibát a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a Ptk. 619. § 1-3. pontja szerinti határidő lejártáig, vagy a Ptk. 619. § 1-3. pontja szerinti határidő lejártáig felvetette. rendeletek. A Polgári Törvénykönyv 509. szakaszának rendelkezéseit kell alkalmazni. Törvénykönyv módosított változata. ben foglalt rendelkezések egyaránt alkalmazandók.
11.4.4. A hibáért való felelősségi jogok gyakorlása nem zárja ki a vevőnek a hibából eredő károk megtérítésére vonatkozó jogát.
11.5 A hiba megállapítása
11.5.1 A hiba kifogásolható a kereskedő bármelyik telephelyén, más személynél, akiről a kereskedő a szerződés megkötése vagy a megrendelés leadása előtt tájékoztatta a vevőt, vagy távközlés útján a kereskedő székhelyének vagy telephelyének címén, vagy más olyan címen, amelyről a kereskedő a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötését követően tájékoztatta a vevőt.
11.5.2. Ha a Vevő olyan hibát kifogásolt postai úton, amelyet a Kereskedő megtagadott, a postai küldeményt az elutasítás napján kézbesítettnek kell tekinteni.
11.5.3 A Kereskedő köteles a hibáról a vevőnek a hibára való rámutatását követően haladéktalanul írásbeli visszaigazolást adni. A kereskedő a hiba visszaigazolásában meghatározza azt a határidőt, amelyen belül a hibát az 507. § (1) bekezdése szerint a vevő tudomására kell hozni. A módosított Polgári Törvénykönyv. előírásoknak megfelelően meg kell szüntetni. Az előző mondat szerint közölt határidő nem lehet hosszabb, mint a hiba felmerülésétől számított 30 nap, kivéve, ha a hosszabb határidőt a Kereskedőn kívül álló objektív ok indokolja.
11.5.4. Ha a kereskedő a hibákért való felelősséget megtagadja, a megtagadás okairól írásban értesíti a vevőt. Ha a vevő a kereskedő hibáért való felelősségét akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy bejelentett személy által kiállított szakvéleménnyel vagy szakvéleménnyel bizonyítja, a vevő ismételten kifogásolhatja a hibát, és a kereskedő nem tagadhatja meg a hibáért való felelősséget; a hiba ismételt kifogásolására a 621. § (3) bekezdését kell alkalmazni. A módosított Polgári Törvénykönyv. nem alkalmazható. A fogyasztónak a szakvéleménnyel és a szakvéleménnyel kapcsolatos költségeire a módosított Ptk. 509. § (2) bekezdése vonatkozik. szabályzat.
11.5.5. Ha a szerződéskötést megelőzően, vagy - ha a szerződés a vevő megrendelése alapján jött létre - a megrendelés elküldése előtt a kereskedő tájékoztatta a vevőt arról, hogy a hiba más személynél is felvethető, akkor e személy cselekménye vagy mulasztása a hibákért való felelősség szempontjából a kereskedő cselekményének vagy mulasztásának minősül.
11.6. A hiba kijavítása
11.6.1. A Vevőnek joga van választani, hogy a hibát a termék kicserélésével vagy a termék kijavításával orvosolja. A vevő nem választhat olyan kijavítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely a kijavítás másik módjához képest aránytalan költségekkel járna a kereskedő számára, figyelembe véve az összes körülményt, különösen azt az értéket, amellyel a termék a hiba nélkül rendelkezett volna, a hiba súlyosságát és azt, hogy a kijavítás másik módja jelentős kényelmetlenséget okozott volna-e a vevőnek.
11.6.2. A kereskedő megtagadhatja a hiba kijavítását, ha sem a kijavítás, sem a kicserélés nem lehetséges, vagy az összes körülményre tekintettel aránytalan költségekkel járna, beleértve azokat a körülményeket, amelyek között a vevő nem választhat olyan hibajavítási módszert, amely nem lehetséges, vagy amely a hiba kijavításának egyéb módjához képest aránytalan költségekkel járna az eladó számára, figyelembe véve az összes körülményt, különösen azt az értéket, amellyel a termék a hiba nélkül rendelkezne, a hiba súlyosságát, valamint azt, hogy a hiba kijavításának egyéb módja jelentős kényelmetlenséget okozna-e a vevőnek.
11.6.3. A kereskedő köteles a terméket a vevő hibára való rámutatását követően ésszerű határidőn belül (a módosított Polgári Törvénykönyv 507. § (1) bekezdése) ingyenesen, saját költségén és a vevőnek komoly kellemetlenséget nem okozva kijavítani vagy kicserélni, figyelembe véve a dolog jellegét és azt a célt, amelyre a vevő a dolgot kérte.
11.6.4. A javítás vagy csere céljából a vevő köteles a terméket a kereskedőnek vagy a 622. § (5) bekezdésében említett személynek átadni vagy rendelkezésére bocsátani. Polgári Törvénykönyv mindenkor hatályos változatának megfelelően. szabályzatok. A dolog átvételének költségei a kereskedőt terhelik.
11.6.5. A kereskedő a kijavított terméket vagy a csereárut saját költségén ugyanolyan vagy hasonló módon szállítja a vevőnek, mint ahogyan a vevő a hibás terméket átadta neki, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a vevő a terméket nem veszi át attól az időponttól számított hat hónapon belül, amikor azt át kellett volna vennie, a kereskedő jogosult a terméket értékesíteni. Ha a termék nagyobb értékű, a Kereskedő köteles a vevőt előzetesen értesíteni a tervezett eladásról, és ésszerű póthatáridőt biztosítani a termék átvételére. A kereskedő az eladást követően haladéktalanul kifizeti a vevőnek a termék értékesítéséből származó bevételt, csökkentve a kereskedőnek a termék tárolásával és értékesítésével kapcsolatban ésszerűen felmerült költségeivel, ha a vevő a bevételből való részesedésre vonatkozó jogát a kereskedő által a termék tervezett értékesítéséről szóló értesítésben meghatározott ésszerű határidőn belül gyakorolja. A kereskedő saját költségén megsemmisítheti a terméket, ha az nem került értékesítésre, vagy ha az értékesítés várható bevétele nem elegendő sem a kereskedőnek a termék megőrzésével kapcsolatban ésszerűen felmerült költségeinek, sem pedig a kereskedőnek a termék értékesítésével kapcsolatban szükségszerűen felmerülő költségeinek fedezésére.
11.6.6 A hiba kijavítása során a Kereskedő gondoskodik a termék eltávolításáról és egy kijavított termék vagy egy cseretermék beszereléséről, ha a csere vagy javítás olyan hibás termék eltávolítását teszi szükségessé, amelyet a hiba feltűnése előtt jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek be. A Kereskedő és a Vevő megállapodhatnak abban, hogy a termék eltávolításáról és a javított vagy helyettesítő termék beszereléséről a Vevő gondoskodik a Kereskedő költségére és kockázatára.
11.6.7 Ha a hiba kijavítása a termék kicserélésével történik, a Kereskedő nem jogosult a termék szokásos elhasználódása által okozott kár megtérítésére, valamint a termék kicserélése előtti szokásos használatáért járó díjazásra.
11.6.8 A Kereskedő a kicserélt termék hibájáért a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv 619. §-a szerint felel. szabályzatok.
11.7 Vásárlási árengedmény és a szerződéstől való elállás
11.7.1 A Vevő jogosult a vételárból ésszerű árengedményre, illetve az 517. § (1) bekezdése alapján az adásvételi szerződéstől további ésszerű határidő tűzése nélkül elállhat. Polgári Törvénykönyv módosított változata. szabályzatban foglaltak szerint, ha:
(a) a kereskedő nem javította ki vagy cserélte ki a terméket,
(b) a kereskedő nem javította ki és nem cserélte ki a terméket a 623. § (4) és (6) bekezdése szerint. Polgári Törvénykönyv módosított változata. rendeletek alapján,
c) a kereskedő a hiba kijavítását a 623. § (2) bekezdésének megfelelően megtagadta. A módosított Polgári Törvénykönyv. rendeletek szerint,
d) a termék a javítás vagy csere ellenére is ugyanolyan hibával rendelkezik,
e) a hiba olyan súlyos jellegű, hogy az azonnali vételárengedményt vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
(f) a kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a hibát nem fogja ésszerű időn belül vagy a vevőnek okozott súlyos kellemetlenségek nélkül kijavítani.
11.7.2. A Vevőnek a vételárból való engedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra való jogának a Polgári Törvénykönyv módosított 624. § (1) bekezdés d) és e) pontja szerinti megítélése során a Vevő nem jogosult a vételárból való engedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. szabályozás, minden körülményt figyelembe kell venni, különösen a termék típusát és értékét, a hiba jellegét és súlyosságát, valamint annak lehetőségét, hogy a vevő objektíven megkövetelhesse a kereskedőnek a hiba kijavítására való képességébe vetett bizalmát.
11.7.3. A vételárból történő árengedménynek arányosnak kell lennie az eladott termék értéke és az érték közötti különbséggel, amellyel a termék rendelkezett volna, ha hibátlan lett volna.
11.7.4 A vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv 624. § (1) bekezdése alapján, illetve a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv 624. § (1) bekezdése alapján. előírásoknak megfelelően, ha a vevő részt vett a hiba létrejöttében, vagy ha a hiba elhanyagolható. Annak bizonyítása, hogy a vevő részt vett a hiba létrejöttében, illetve hogy a hiba jelentéktelen, a kereskedőt terheli.
11.7.5. Ha a szerződés több termék megvásárlására vonatkozik, a vevő csak a hibás termék vonatkozásában állhat el a szerződéstől. A többi termék tekintetében csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy a többi terméket a hibás termék nélkül kívánja megtartani.
11.7.6 A szerződéstől vagy annak egy részétől való elálláskor a Vevő köteles a terméket a Kereskedő költségére a Kereskedőnek visszaküldeni. A Kereskedő köteles gondoskodni a termék eltávolításáról, amelyet a hiba feltűnése előtt jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek be. Ha a kereskedő ésszerű időn belül nem távolítja el a terméket, a vevő intézkedhet a termék eltávolításáról és a kereskedőhöz történő szállításáról a kereskedő költségére és kockázatára.
11.7.7 A Szerződés felmondása esetén a Kereskedő legkésőbb a termék Kereskedőhöz történő visszaküldésétől számított 14 napon belül, vagy annak igazolása esetén, hogy a Vevő a terméket a Kereskedőnek elszállította, a vételárat visszatéríti a Vevőnek, attól függően, hogy melyik a korábbi időpont.
11.7.8. A Kereskedő a Vételárat a Vevőnek visszatéríti, vagy a Vevőnek a Vételárból kedvezményt fizet, ugyanazon a módon, amelyet a Vevő a Vételár megfizetésére használt, kivéve, ha a Vevő kifejezetten más fizetési módhoz járul hozzá. A kifizetéssel kapcsolatos minden költség a kereskedőt terheli.
11.7.9. A Kereskedő nem jogosult a termék szokásos elhasználódása által okozott károk megtérítésére, valamint a terméknek az adásvételi szerződéstől való elállás előtti szokásos használatáért járó díjazásra.
11.8. Fogyasztói jótállás
11.8.1 A gyártó vagy a kereskedő fogyasztói jótállást nyújthat a vásárlónak, amelyben vállalja, hogy a hibáért való felelősségből eredő jogok körén túlmenően visszatéríti a vételárat, kicseréli vagy kijavítja az eladott terméket, illetve gondoskodik annak karbantartásáról. A vevő jogosult a fogyasztói garanciát nyújtó gyártótól vagy kereskedőtől a fogyasztói garancia teljesítését követelni az adásvételi szerződés megkötésekor vagy annak megkötése előtt rendelkezésre álló jótállási jegyben vagy a kapcsolódó reklámban meghatározott feltételek szerint.
11.8.2. Ha a gyártó a dolog élettartamára vállal fogyasztói garanciát, a kereskedőnek a fogyasztói garancia időtartama alatt a gyártóval szemben a Polgári Törvénykönyv módosított 623. §-a szerinti jogai vannak a hiba kijavítására. rendelet alapján, kivéve, ha a gyártó a fogyasztói élethosszig tartó jótállásban kedvezőbb feltételeket biztosított.
11.8.3. A gyártó vagy az a kereskedő, aki a fogyasztói élethosszig tartó jótállást vállalta, legkésőbb a dolog átadásakor a vevőnek tartós adathordozón átadja a jótállási jegyet szlovák nyelven vagy a fogyasztó beleegyezésével más nyelven. A gyártó vagy kereskedő, aki a fogyasztói garanciát vállalta, a jótállási jegyen világosan és érthetően feltünteti az 502. szakasz (3) bekezdésében említett adatokat. Civ. Kódex, módosított szöveg. rendeletek szerint a vevőnek az eladóval szemben a 621. § szerinti, a hibákért való felelősség alapján fennálló jogaira vonatkozó utasítást, az Art. Code, as amended. rendeletek, amelyeket a fogyasztói garancia nem érint.
11.8.4. A gyártó vagy kereskedő kötelezettségének megszegése, aki a fogyasztói garanciát a 626. § (1) bek. A Polgári Törvénykönyv 626. §-ának (1) bekezdése alapján nem érinti a fogyasztói garancia érvényességét.
11.8.5. Ha a kapcsolódó reklámban a fogyasztói garancia feltételei a vásárló számára kedvezőbbek, mint a jótállási jegy feltételei, akkor a reklámban feltüntetett feltételeket kell alkalmazni. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a gyártó vagy a fogyasztói jótállást nyújtó kereskedő a vásárlóval való szerződéskötést megelőzően a kapcsolódó hirdetést a jótállási jegyhez igazította, ugyanolyan vagy hasonló módon, mint ahogyan a hirdetés készült.
12. Záró rendelkezések
12.1 A kereskedő fenntartja a jogot a jelen feltételek megváltoztatására. A jelen feltételek módosításának írásbeli bejelentési kötelezettségét a kereskedő e-kereskedelmi weboldalán történő elhelyezéssel teljesíti.
12.2 Ha az adásvételi szerződést írásban kötik, minden módosításnak írásban kell történnie.
12.3 A felek megállapodnak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
12.4 A jelen általános szerződési feltételek által nem szabályozott kapcsolatokra a következő törvények és rendeletek vonatkozó rendelkezései vonatkoznak: a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 108/2024 sz. törvény, a Polgári Törvénykönyvről szóló 40/1964 sz. törvény (módosított), az elektronikus kereskedelemről és az elektronikus kereskedelemről szóló 128/2002 sz. törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló 22/2004 sz. törvény (módosított).
12.5 A jelen általános szerződési feltételek a vevőre nézve az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
Pozsonyban, 2024.07.02-án
1. számú melléklet
Az elállási nyilatkozat letölthető innen>>